Flowers Night Sky

Children Astronomy Club

Flowers Night Sky

Children Astronomy Club

رنگ ستاره ها

هر کس می تواند برای خودش ستاره ای داشته باشد. هر کس می تواند برای ستاره اش اسمی انتخاب کند و شب ها با نگاه کردن و حرف زدن با آن به خواب برود

 
 خودم خوب می دانم شما هم هر کدام برای خودتان ستاره هایی دارید و خیلی شب ها دلتان خواسته ستاره ها را نگاه کنید و آنها را بشمارید و پر نورترینشان را برای خودتان بردارید. اما اگر کسی از شما بپرسد ستاره ات چه رنگی است، می توانی جوابش را بدهی؟ اصلاً ناراحت نباش جوابش خیلی آسان است. فقط کافی است شبی که آسمان صاف است و خبر از ابری نیست، خوب به ستاره ات نگاه کنی. اگر خوب نگاه کنی ستاره جواب سوال را به تو می دهد و می توانی به راحتی بگویی ستاره ات چه رنگی است. اگر تلسکوپ نداری هیچ اشکالی ندارد رنگ ستاره ها را بدون تلسکوب هم می شود دید. پس ناراحت نباش و از پنجره یا از روی پشت بام خوب به ستاره ات نگاه کن.

رنگ ستاره ها به ما نشان می دهد که داغی ستاره چقدر است. جالب است بدانید که رنگ آبی که به نظر همه ما رنگ سردی است، در ستاره ها نشان سردی نیست و داغ ترین ستاره ها به رنگ آبی اند و جالب تر اینکه ستاره های قرمز سردترین ستاره ها هستند و قرمز بودن در ستاره ها نشانه سردی است نه گرمی! بسیاری از ستاره ها هستند که نور و دمایشان از خورشید بسیار بیشتر است اما به خاطر فاصله ای که با ما دارند ما نورشان را بسیار کمتر از آن چیزی که هست می بینیم و گرمایشان را حس نمی کنیم.

.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد